Renowacja i malowanie ciągników i maszyn rolniczych
Napisane przezdnia  01-05-2016 08:22 01-05-2016 08:22 printer
Renowacja i malowanie ciągników i maszyn rolniczych

Renowacja i malowanie ciągników i maszyn rolniczych

         Renowacja zewnętrzna maszyn polegająca na malowaniu powinna nie tylko mieć charakter dekoracyjny, ale również ochronny. Dlatego podejmując się tej formy naprawy należy dobrze się przygotować.


         Aby malowanie maszyny przyniosło oczekiwany efekt, a zabiegu nie trzeba było ponownie powtarzać należy odpowiednio się przygotować i zgromadzić niezbędną wiedzę. 

         W związku z tym warto wiedzieć, iż podstawowym elementem w tej formie naprawy jest zabezpieczenie malowanej części maszyny przed korozją. Dlatego jeśli zabieg ma być porządnie wykonany w dobrym guście będzie użycie całego zestawu farb składającego się z farby gruntowej (antykorozyjnej), farby podkładowej (międzywarstwowej), a także farby nawierzchniowej o konkretnym kolorze. Każda z nich spełnia odpowiednią rolę i jest ze sobą ściśle powiązana, a użycie wszystkich trzech tworzy jedną całość. 

         Kiedy już odpowiednie farby zostaną zakupione należy wówczas odpowiednio przygotować powierzchnię do malowania. Dokładnie oczyszczona powierzchnia to gwarancja trwałości pokryć antykorozyjnych. Usunięte muszą zostać nie tylko nagromadzone pyły i kurze, ale również stara, zniszczona powłoka malarska oraz rdza i zgorzelina. Ponadto w przypadku pokrywania farbą antykorozyjną miejsc wcześniej łączonych należy wyrównać spoinę oraz zaokrąglić krawędzie.

         W pokrywaniu części maszyny farbą duże znaczenie ma także metoda jej nakładania. Stosowanie się do zaleceń  producenta pozwoli uzyskać powłokę, która spełni swoje właściwości ochronne, a także dekoracyjne. Farbę można nakładać tradycyjnie pędzlem, albo wykorzystać do tego natrysk pneumatyczny. Małe i proste elementy dobrze jest zanurzyć w farbie.

         Ponadto bardzo ważną rzeczą jest, by na bieżąco uzupełniać uszkodzone, nawet w niewielkim stopniu powłoki malarskie. Ignorowanie małych ubytków może doprowadzić do rozwoju korozji i powstaniu dużo większych wżerów. Wielu gospodarzy na pewno wie, iż podstawowym objawem tego zjawiska są pęcherze widoczne pod powłoką farby. Dbanie o maszyny to nie tylko troska o elementy w jej wnętrzu, ale także utrzymywanie jej zewnętrznego dobrostanu.



Przeczytaj również:
Podziel się tym wpisem
Dodaj do:
Adres:
Na forum:
HTML:





Komentarze
Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Ranking
Oceny: 0/5 (0%) (0 ocen)