Kubota M9960-japoński ciągnik
Napisane przezdnia  19-02-2016 07:00 19-02-2016 07:00 printer
Kubota M9960-japoński ciągnik

Kubota M9960-japoński ciągnik

         Nowy model Kubota M9960 to ulepszona wersja jego poprzednika – modelu M9540. W nowej wersji dopracowano kilka istotnych elementów m.in. precyzję zmiany biegów, a także wprowadzono nadbieg do zadań transportowych.


         Serce maszyny stanowi 4-cylindrowy silnik, o pojemności 3,8 litra i mocy 105,94 KM. Jednostka napędowa została wyposażona w turbosprężarkę i układ wtrysku bezpośredniego common rail. Ponadto za sprawą tłumika z katalizatorem, a także filtra cząstek stałych DPF silnik spełnia normę emisji spalin EURO IIIB.

         W ciągniku Kubota M9960 warto zwrócić uwagę na napęd, który został za sprawą przekładni stożkowych przeniesiony na przednie koła. Oznacza to, że moc całkowita może zostać przekazana w bezpieczny sposób na koła nawet podczas maksymalnego skrętu i obciążenia przodu ciągnika. Jeśli zaś chodzi o promień zawracania ciągnika wynosi on 3,8 m. bez hamulców.

         Charakteryzując ten model należy również wspomnieć o przednim moście, który posiada mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu (LSD). Pełni on istotną funkcję, ponieważ w momencie utraty przyczepności jednego z kół mechanizm automatycznie przenosi moment obrotowy na drugie koło. Dzięki temu ciągnik zachowuje trakcję. Należy również dodać, iż napęd przedni załączany jest  w sposób elektro-hydrauliczny za sprawą przycisku na desce rozdzielczej.

         Kubota M9960 został wyposażony w pełni zsynchronizowaną skrzynię biegów z jednostopniowym wzmacniaczem momentu obrotowego. Jeśli mowa o przełożeniach jest to sześć głównych przełożeń, a także trzy zakresy reduktora ( biegi szosowe, polowe i pełzające). W wyposażeniu standardowym znajdują się także dwie prędkości WOM 540 i 540 E.

         Producent nie zapomniał również o komforcie pracy operatora. Kubota M9960 posiada szyby o dużych powierzchniach, klimatyzację z nawiewami w desce rozdzielczej, wspomaganie kierownicy, system Work Cruise- który po włączeniu – z automatu reguluje obroty silnika w zależności od obciążenia traktora, a także fotel z amortyzacją pneumatyczną i wiele innych udogodnień.

 

źródło: Kubota

zdjęcie: Kubota



Przeczytaj również:
Podziel się tym wpisem
Dodaj do:
Adres:
Na forum:
HTML:





Komentarze
Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Ranking
Oceny: 5/5 (100%) (1 ocena)